Massor med flugor på smällen

Plötsligt händer allting samtidigt.

En natts usel sömn (eller rättare sagt; somnande allt för sent på grund av 1) Storebror som duschade vägg i vägg med mig klockan kvart över midnatt och 2) Lillebror som satt och hojtade till vännerna via Skype klockan halv två på natten) följs av en dag jobbandes hemma.

En behandling hos den Skäggige följs av en omgång träning nu om en timme – dock inte mer än 30% intensitet, har jag lovat mig själv.

Ett dåligt humör och sinande tålamod (på grund av sömnbrist) följs av Storebror som for iväg till flickvännen och Lillebror som drog iväg på bio. Och av hundarna, som villigt följde med på två långa, långa härliga promenader.

Två igenkalkade toaletter förvandlades till fungerande dito (plus att nån grej gått sönder inuti – så oavsett jag gärna velat fixa själv om jag kunnat så hade det inte gått) samt att jag fick råd till den trilskande duschen på övervåningen.

Det tomma kylskåpet blir inte förvandlat alls – det förblir tomt (vi reser på fredag). Lillebror får väl köpa pizza om han är hungrig efter biobesöket (jag tvivlar på att han är det) och jag får trolla med middagsrester när jag kommer hem från träningen.

Mörkret förvandlas från och med inatt till mer och mer ljus. Så ljuvligt. Jag har sett fram emot idag, länge har jag glatt mig åt ljusare kvällar. Jag fungerar dåligt i mörker, så är det bara.

Samvetet förvandlas kanske från dåligt till bra också. Beroende på om jag bestämmer mig för att åka in till jobbet en vända imorgon eller att strunta i det. Secret Service har semester, jag skulle vara ensam i källaren hela dagen. Det är oerhört lite jag skulle kunna få gjort på jobbet – vi går och väntar på besked om omorganisation fortfarande – men alltid finns det nånting att göra. Fast… Hm.

Jag får se hur jag gör.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Massor med flugor på smällen”

Det tyckte jag - vad tycker du?

