Hemma igen, eller nja… hemma och hemma…

JAG är hemma. Hundarna är hemma. Brorsorna var hemma i exakt fem minuter var.

Storebror bytte om, gick ner till stationen och gav sig av till flickvännen och till fest. Honom ser jag inte förrän fredag kväll, där vi har planerat gemensamma aktiviteter.

Lillebror tvärvände också i dörren. Gick till affären, kom tillbaka med klirrande ryggsäck (varpå den ömma modern blir oroad, irriterad och lite bitsk) och gav sig av med detsamma till utomhusrucklet där de unga sitter och håller fest, tänder bål (tror jag) men framför allt dricker de. Suck. Jag avskyr idén att det sitter femtonåringar och pimplar, men jag har gett upp. Ingen lyssnar på min oro, det blir bara malplacerat och jag blir den Dumma och Bekymrade och Irriterande mamman. Vilket jag ju ändå. Men.

Hursomhelst.

Vi har varit hemma i en timme nu. Efter fem sköna dagar hos mor/mormor. Och nu? Jag går och lägger mig, tillsammans med hundarna.

Godnatt. 🙂

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Hemma igen, eller nja… hemma och hemma…”

  1. Pojkar som växer upp… men så kommer de igenom de här åren och blir fina män!
    De har en bra grund att stå på dina pojkar när de trevar sig fram till vuxenheten ❤️

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

