Julklappsbyteshelvetet

Lillebrors julklappar måste bytas. Suck. Dem som jag köpt via nätet men som kunde bytas i butik. Att skicka tillbaka dem (returkuvert saknades 😦 ) var krångligare än att kasta mig ut i julshoppingtrafiken och åka till ett köpcenter ett par mil bort (varför har just den butiken valt att flytta ifrån mitt lokala köpcentra 😦 ),  så jag tog med mig hundarna och åkte dit. Krånglade till mig en parkeringsplats dirigerad av två ivriga p-vakter, gick en låååååååååååång tur med glada hundar som tyckte det var trevligt att nosa nån annanstans än de gamla vanliga Hönsgårdstrakterna, gick in i köpcentrat och bytte mina julklappar. Just julklappsbytet gick på under tio minuter – inklusive att hitta butiken. Nej, jag är inte nån vidare shoppingglad individ, erkännes.

Sen åkte vi hem via Exet, tände ett ljus vid graven och tänkte ett ögonblick på att jag kanske också borde ha pyntat med vackra grangrenar som så många andra gjort. I nästa sekund tänkte jag att det struntar han fullständigt i – han hade inte velat bli påhälsad vid nån jäkla kyrkogård ändå.

Just idag var en speciell dag att hälsa på Exet.

Det är vår dag, 1998 gifte vi oss. Då var jag gravid med Storebror, nybliven bilägare (min kära Fiat – Tant Fjant – är alltså myndig nu) och vi befann oss i Björkarnas vackra vinterstad i den vackraste vigselkyrkan i stan, tjugo minusgrader var det och när vi kom hem från bröllopsmiddagen var det norrsken över hela himlavalvet. En dag jag inte glömmer. Det blev inte mer än 6 1/2 år som gift, gudskelov, men visst är det en dag att minnas, den 30/12. Mycket mer nu, eftersom Exet är död. Det skulle ju inte vara så, men nu är det så det är. Då får jag minnas det som var fint och bra, allt annat behöver inte finnas.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

4 reaktioner till “Julklappsbyteshelvetet”

Det tyckte jag - vad tycker du?

