Nyårsafton i Storebrors säng

Det blev för bullrigt i köket, och hundarna kunde inte slappna av. De har fått ben, de har fått leta mat i vardagsrummet, de har fått lugnande och ångestdämpande. Varenda gång det pangar – och det är oavbrutet – så har Kommissarien skällt och skällt och sprungit runt i huset för att vakta mot allt oljud.

Radion står tänd i köket, Netflix kör på datorn (Happy Valley – verkar bra), köksfläkten surrar. Men till sist drog jag mig upp i Storebrors rum, och här ligger vi nu. Kommissarien har äntligen somnat vid min sida i sängen, Assistenten ligger på golvet där det är svalare.

Om nån timme – vid halv elva – får de ytterligare en dos piller. Jag som svurit att låta bli droger har insett att detta är det enda som fungerar – för två år sen låg Kommissarien och skakade under en säng. I år ligger han och sover ovanpå sängen. Ett enormt framsteg. Kisspromenad blir det tidigast vid ett, kanske senare. Om jag är vaken då. Annars blir det imorgon bitti.

Trots (o)ljud både inne och ute är det ett helt ok sätt att tillbringa en nyårskväll, faktiskt. Och jag som trodde att jag skulle sitta och se på TV. Haha, halv fem i eftermiddags så gav yousee upp i hela Danmark så här blir inget TV-tittande. Tur att Netflix finns.

Gott nytt år allihop!

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Nyårsafton i Storebrors säng”

Det tyckte jag - vad tycker du?

