All is quiet on New Year’s Day

Kissnödiga hundar väckte mig klockan sju. Efter promenad och hundfrukost gick jag och la mig igen.

Lillebror – som först kom hem halv sex (!) – räknade jag inte med förrän framemot lunchtid. Halv två väckte jag honom. Nån måtta får det vara – och det är snart skoldags igen (den 3’e börjar skolan igen) och nån rutin på sovandet (åtminstone mitt!) måste komma igång igen.

Det roligaste jag gjort idag är att kurera min huvudvärk (ironiskt nog vaknar jag med ”baksmälla” trots att jag inte rört en droppe alkohol igår) och att dammsuga och tvätta alla golv som bar tydliga märken av skitiga hundtassar.

Jag hoppade över den årliga joggingrundan med träningsgänget (för tredje gången springs det en runda på 6 km) för att vägen dit är för lång för ”bara” en joggingrunda. Den kan jag klara själv, tänker jag varje år intill jag står där nyårsdagen och inser att den rundan på egen hand inte blir av i år heller. Fast jag har gått en lång promenad med hundarna, det har jag.

Lugn kväll stundar med mycket tidigt sänggående. Väckarklockan ringer obarmhjärtigt klockan sex imorgon bitti – ny arbetsdag, ny vecka, nytt år.

Kom an 2017 (och så tänker jag på den Skäggige ”Husk, det er ikke en kamp. Det er et liv! Og du skal bare være der.”)

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

