Den bästa och viktigaste träningen

…det är den träningen som blir av.

Det var inte min dag idag, men jag kom iväg till träningen och gjorde så gott jag kunde med det jag hade i mig just idag. Redan innan träning var biceps och lårmuskler som hårda järnstänger. Inget bra utgångsläge. Jag försökte så gott jag kunde massera och stretcha under dagen på jobbet, det gick sådär.

Och jag tog det lugnt till träning. De sju rundorna av dagens workout blev till fyra. Fyra är mer än noll.

Fyrahundra meter löp. 21 lunges. 15 pullups. 9 burpees. Repeat.

En jobbig men relativt enkel workout som är skapad till ära för en fallen dansk soldat, Réné, som dog den 3 januari 2013.

Framför allt är jag stolt att jag kom iväg eftersom jag inte hade nån kompis med i bilen de 7 kilometrarna till grannbyn där vi tränar. Annars är vi uppemot 5 stycken. Idag var folk sjuka, deppiga, till yoga och på jobbet. Men det är så kul, träningen. Det är så kanonroliga människor. Så mycket skratt, så mycket snabba kommentarer, drypande ironi, varma hjärtliga kramar och pepp. Fantastisk energi och frisk luft. Ett par frostgrader och stjärnklart. Man kan ju bli religiös för mindre.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Den bästa och viktigaste träningen”

Det tyckte jag - vad tycker du?

