Lunchyoga

En av de absolut mest fantastiska uppfinningar som nya jobbet har är att de har gratis gym, med massor av olika träningspass som man bara kan anmäla sig till och delta i, alldeles gratis.

Lunchyoga tisdagar och torsdagar försöker jag gå till, så mycket jag tycker att jag kan tillåta mig.

Som jobbet funkar – eller snarare inte funkar – just nu så tillåter jag mig ganska mycket… 🙂

(Jag menar, det är svårt att gå igång med projekt, procedurer eller planer när ingen vet hur organisationen ska se ut! Mest försöker jag få tiden att gå. Det är skittrist.)

Det var en fruktansvärt stelbent Irrhöna som stapplade in och ut ur yogalokalen. Fatta hur jag kan vara så stel?? Eller kanske snarare känna mig så stel, jag ser ju hur jag trots allt kan mer än en del av de andra deltagarna.

Axeln och armen spänner – och igår fick jag läst en bloggpost där det plötsligt gick upp för mig att den smärtan kan ha ett namn, och framför allt; jag kan göra nånting åt det. Så nu ska jag skynda mig att plantera en önskan hos mina kära söner i lagom tid innan min födelsedag 🙂 Här ska hängas!

Vad jag ska göra åt min stela höft vet jag inte. Jo, hat-övningen. Jag borde inte göra nånting annat än den, faktiskt. Borde göra den jämt, hela tiden.

I låren har jag muskler som är lika flexibla *host* som vedträn, och i högra biceps sitter också en träbit. Hur i hela friden kom jag hit – jag som precis haft semester och borde vara lös, ledig och loose?

Två andra saker kan jag göra.

Det ena är att öva mina mantran och det andra är det jag ska imorgon, ta en timme hos den Skäggige. Huvvaligen, det kommer att göra ont – men det är skönt efteråt… (Den Skäggige har jag också skapat ett mantra för; inte ”ajajajajajajaj för helvete det gör ont” utan ”nu får jag hjälp”. Och tro det eller ej, det fungerar.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

4 thoughts on “Lunchyoga”

  1. Jag är väldigt glad åt badminton möjligheten vi har på mitt jobb. Gratis banor och vi får gå på arbetstid om jobbet tillåter (eget ansvar alltså) och det gör det ju oftast eftersom man kan jobba ikapp den timmen närsom.

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

