Ok då. Hata mig.

Den djupt orimliga mamman har sagt nej till Lillebrors önskan om att få köpa ett cover till mobiltelefonen. För 24 usd plus 15 usd frakt plus förmodligen 25% dansk moms – jag tycker det är orimligt dyrt för lite plast.

Oavsett att plasten ser supercool ut.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

14 reaktioner till “Ok då. Hata mig.”

    1. Han har delvis egen inkomst eftersom han får lite över tusen kronor varje månad (Exets pension) som han kan disponera. Men det ska ju räcka till annat än plast, tycker jag.

      Gilla

      1. Det är bra att behöva jobba ihop pengarna och se att även plast kan innebära nga arbetstimmar. Försöker förklara det för sonen som vill ha: Ny kamera för 4000 kr, ny mobil (han fick en billig men med högre surfpott), nya delar till datorn för dryga 5000, biljetter till Dreamhack (gick på 2000), mitt boende som måste åka med till dreamhack.. osv. Att jag måste jobba en del för att få ihop det varje månad och att jag tyvärr ännu inte bajsar pengar.

        Liked by 1 person

  1. Oj, igenkänningsfaktor hög här. Men nu äntligen börjar det sjunka in när allt betalas ur egen ficka av sonen att man inte kan köpa det dyraste och coolaste bara för att…
    Låt honom tjura!

    Gilla

    1. Det är ett problem när ungen vet att han har hur mycket pengar som helst efter sin far… Det är svårt att se 400 kr som dyrt när han får över sextusen varje månad (Exets pension) utan att lyfta ett finger! Visserligen disponerar han inte över alla de pengarna än, men även de lite över tusen kronor han får varje månad är ju en betydlig summa… För att göra ingenting…

      Gilla

          1. Det förstår jag verkligen. Men samtidigt blir det ju ett litet problem som nu, när pojkarna ska lära sig ekonomiskt vett trots att de inte sitter i sjön… tur att de inte disponerar pengarna själva ännu!

            Liked by 1 person

    1. Till de fyller 24. Den sätts ner eftersom, men de har fått hela hans livförsäkring, hans sparkapital, värdet av hans hus… De har mycket pengar. Men ingen pappa. 😦

      Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

