Dagens lunch

I matsalen överraskas jag först av en kvinna, som lutar sig in mot mig och säger:

Jag måste bara få säga det här, men varenda gång jag ser dig tänker jag på det. Du har ett fantastiskt vackert hår!

Jag strålar och tackar, gulligt sagt av henne. Och visst är jag löjligt stolt över mitt långa, lockiga gråa hår. 😉 Faktiskt.


När jag försett mig med mat från de digra faten och letar en plats att sitta ser jag en kvinna – tidigare kollega för 5 år sen – som ivrigt vinkar mig till sig.

Sätt dig, ta plats! Hur har du det?

Och så är samtalet igång. 45 minuter senare är jag glad, mätt och fylld av energi.

Kom an ensameftermiddagen. Det snöar småspik ute och blåser snålt, men mitt humör idag tar ingen ifrån mig! 😀 ❤

Tänk att jag precis läst en text omkring att vara introvert eller extrovert och var lite tveksam till om jag nu egentligen är så extrovert som jag tror. Alltså att jag hämtar min energi genom att vara tillsammans med andra i motsättning till att få energi i mitt eget sällskap.

Men hallå. Jag är extrovert.
Ett möte med andra ger mig kickar som ingen ensamhet nånsin gjort.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

4 reaktioner till “Dagens lunch”

Det tyckte jag - vad tycker du?

