Dagens nyhet. Nåja, gårdagens.

Secret Service ringde igår för att önska grattis på födelsedagen.

Och för att vidarebringa nyheten om var i organisationen han och jag blir placerade framöver.

Man gör en ny avdelning, där man placerar mig och Secret Service. Med en ny chef.

Den nye chefen är en man som jag har samarbetat otroligt bra med de senaste sex-sju månaderna. En som jag har diskuterat, vridit och vänt på saker och ting med, använt som bollplank när Secret Service gått i baklås (dvs. hela tiden). Jag har klagat min nöd, efterlyst förändringar och försökt tala om hur jag skulle vilja forma våra arbetsmetoder och mitt jobb om det nu var jag, som bestämde. Väl medveten om att det ger inte Secret Service mig lov till – något jag också diskuterat med denne man – ovetande att han skulle bli min chefs nye chef. Och det allra roligaste är att han – nye chefen – och jag är helt och hållet överens. Han har samma uppfattning om Secret Service som stoppkloss och hopplös administratör som jag har. 😀

Senaste gången jag såg honom, strax innan jul, så stod vi säkert en halvtimme och jag hällde mina frustrationer över honom. Det sista jag sa innan jag gick var ”har du inte ett jobb åt mig, här kan jag inte fortsätta, jag blir galen”. 😀

Med andra ord – plötsligt har jag en chefs chef som jag känner och kan gå till och prata med om Secret Service. Något jag inte haft hittills. En chefs chef som vet vad Secret Service och jag gör, som förstår, kan ställa krav och kritisera för att han är insatt, han vet vad det handlar om eftersom han själv jobbat i rollen i en del år.

Men allt det här sa naturligtvis inte Secret Service.

Secret Service sa däremot att ”ja, hrm, jag blir ju degraderad ett hack ner i organisationen….” ”de har tydligen ställt krav om att nye chefen skulle komma ifrån xxx divisionen och därmed blev det inte jag, som blev chef…” (tack, Gud) ”ja, nye chefen är ju inte så erfaren och det är naturligtvis ett problem…” ”jag får inte behålla min titel som director utan nu ska jag vara advisor…” ”jag behåller ansvaret för event säkerhet och för personsäkerhet för xxx, det är säkert krav som de har ställt att det ska fortsatt vara jag, som har det ansvaret…

Men jag då?”, sa jag, som var lite less på att höra om honom vid det laget.

Jo. Jag behåller mitt jobb och mina arbetsuppgifter. Om jag kommer att referera till Secret Service eller ej är oklart, förmodligen kommer jag att göra det (åtminstone så länge han stannar kvar – jag hoppas ju på att den här manövern är gjord för att de ska få honom att lämna företaget – jo, så elaka tror jag att de är) men förmodligen kommer jag också att få breddat min roll och jobba mer med krishantering, något som jag är glad för och som jag kan.

Hurra hurra, det här känns bra.

Ny chefs chef, en bra kille som jag har superfin kontakt med.

En ny chefs chef som kan sätta Secret Service på plats, och ställa krav på honom.

Av alla oväntade födelsedagspresenter så blev det här en, jag kommer att komma ihåg. 😀

Nu vänder det, hörni. Nu vänder det.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

7 reaktioner till “Dagens nyhet. Nåja, gårdagens.”

Det tyckte jag - vad tycker du?

