När det är kallt så tycker tränarna att vi ska jobba extra hårt för att hålla värmen

Pust och stön. Men jag älskar det!

I lördags var det parträning; den ene sprang 200 meter medan den andre gjorde styrketräningsövningar. Jobbiga övningar. Burpees och mountainrunners i TRX och kettlebell swings och lunges hållandes i trädgrenar och atomic situps och lite annat. Underbar träning – hela kroppen är igång och man är precis slut till sist.

Igår var det cirkelträning med bildäck… Längesen vi tränade med däck, kul är det, men tungt.

Med ryggen mot en vägg skulle vi svinga däcket snabbt från sida till sida; dunk-dunk-dunk… fortare fortare. Sen squats. Sen lunges i uppförsbacke med däcket ovanför huvudet, på raka armar. Sen springa. Sen dips. Pull-ups. Springa. Sen dunk-dunk-dunk igen. Tjugofem minuter. Konstigt att jag överlever – det är så jobbigt men ändå får jag en energikick av att jag kan, det går, jag gillar det här.

Avslutningsvis parvis situps med däck, som vi gav och tog emot från varann. Tungt är bara förnamnet… Och push-ups mitt emot varann. Åtta omgångar à 45 sekunder.

Idag ska jag stretcha med lunchyoga.

Välbehövligt!!

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

