Dubbelbokad

Jag insåg plötsligt igårkväll att jag dubbelbokat middagen idag. Dels har jag sagt att jag kommer över till Lillebrors kompis för att tillsammans med hans familj planera våra söners 16-årsdagar som stundar i maj.

Dels hade jag bjudit in den amerikanska fd kollegan till fika och sen middag.

Snabb ekvation i skallen, och så meddelade jag amerikanskan att vi får hitta en annan dag.

Det betydde att plötsligt har jag en hel dag framför mig till att *host* mysa med dammsugning, golvtvätt och röjning av vinden, som jag påbörjade förra helgen. Exets flyttlådor röjer ju inte sig själva – det är konstigt, jag hade hoppats på det, men det har inte hänt hittills.

Hursomhelst. Jag har ett mål om att till Storebrors myndighetsdag i april kunna presentera honom med några ”flytta-hemifrån-lådor” innehållande lite kastruller, skålar, lakan, handdukar och sist men inte minst, en hel del minnen från pappa. Det är bara två och en halv månad kvar dit…

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Dubbelbokad”

Det tyckte jag - vad tycker du?

