Ja, vilken måndag

När Secret Service kom från sitt första möte med sin nye chef – vår nye chef – var han surare än den suraste citron, men trots allt hade han ändå hyfs att fråga mig hur min vecka varit, och om jag haft en trevlig helg. Dessutom berättade han om sin flytt. Han har flyttat från norra förorterna till södra Själland – från 3,5 mil till jobbet till det tredubbla. (Och jag som tycker att 2,5 mil är långt!)

Han klagade över ont i rygg, axlar, armar, lår – ja hela kroppen gör ont. Inklusive den i förvägen onda armbågen.

Men om sitt möte med nye chefen sa han inte ett knäpp. Inte heller frågade han hur jag tyckte och tänkte om beskedet han gett mig förra fredagen – den ofrivilliga födelsedagspresenten.

Klockan blev halv tolv, och Secret Service, fryntlige kollegan C och jag gick till möte med nye chefen. Där presenterade han sina tankar för framtiden, vilket innebär att vi får en ny kollega, C, som glatt förvånad lät sig inkluderas i nyheten.

Även jag verkade klädsamt förvånad, trots att nye chefen presenterat allt för mig några dagar tidigare. ”Men säg ingenting till Secret Service”. Naturligtvis inte.

På onsdag flyttas vi upp ifrån the Dungeons, till andra våningen (inte alls lika fint som förut, men ack, så fint får jag det väl aldrig mer) och ska sitta i öppet kontor, vilket jag ser fram emot. Det har varit alldeles för tyst, nu vill jag känna lite puls i det här företaget.

Och så ska vi igång. Jag får idel spännande saker att kasta mig ut i. Bland annat ska jag till sammans med fryntlige C försöka organisera och implementera en struktur i security-arbetet i den största divisionen av företaget. Jag?! Moi!? Det roliga är att de har allihop sagt att de vägrar samarbeta med Secret Service, därför har han inte fått den rollen. Utan den får jag tillsammans med C och nye chefen. Kul!

När mötet var över gick Secret Service och jag till vår källarhåla och sen till lunch, medan fryntlige C och nye chefen tog sig ett kort möte.

När lunchen var uppäten såg jag nye chefen sätta sig vid ett annat bord, och jag gick förbi för att surra lite medan Secret Service gick tillbaka till källarhålan.

Bra möte, summerade jag, och nye chefen sa att det var ju bra att det här mötet gick bra – hans möte imorse med Secret Service hade minst sagt varit en uppförsbacke.

Tänk att man kan byta chef så till den milda grad. Plötsligt har jag en chef och kollega som jag kan prata med. Det tänker jag njuta av och utnyttja till att må bra av. 😀

Hurra!

Stärkt gick jag tillbaka till Secret Service för att höra honom muttra över först den ena flytten (kontorets) och sen sin privata flytts administrationsproblem med myndigheterna. Håhåjaja.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Ja, vilken måndag”

Det tyckte jag - vad tycker du?

