Ny granne :-D

Min nya bordsgranne heter A, och hon nynnar och småskrattar och pratar för sig själv och sjunger när hon jobbar.

Jag sitter i mitten av den stora öppna kontorslokalen på första våningen – inte den mest attraktiva platsen vid fönstren utan längst in mot mitten – men jag är glad och lättad. Vilken annorlunda stämning mot för 24 timmar sedan, när jag satt i the dungeons och längtade upp, i ljuset.

🙂

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

5 reaktioner till “Ny granne :-D”

  1. Du och jag är så olika, jag hade slitit mitt hår om jag hamnat jämte en som pratar, sjunger och småskrattar medan de jobbar. Tio gånger hellre hade jag suttit ensam i en bunker… men det är ju formidabelt att du gillar det!!

    Gilla

    1. Jag sitter gärna ENSAM i en bunker, men att sitta tillsammans med en tvär och svårflirtad kollega i en bunker – nej tack. Som jag sa till nye chefen: att sitta två personer på få kvadratmeter där 50% av oss är sura, så går det inte lång tid förrän 100% av oss är sura. Det blir sällan tvärtom – att 100% blir glada för att 50% är glada när dagen börjar…

      Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

