Ett par glas vin

Det hjälper på humöret, som dalade betydligt när jag kom hem och insåg att hundarna inte hade varit ute trots den sena timmen och trots att Lillebror bevisligen varit hemma.

(Han ville hellre till badhuset med kompisarna, så struntade han i hundarna och räknade med att Storebror skulle gå med dem – fast nu var det ju kruxet att Storebror skulle till fest och faktiskt inte alls väntas hem förrän i natt!)

Jag tog en extra lång vända med hundarna. Först en lång vända när jag mötte en tjej med en labrador som jag alltid pratar väldigt mycket med, och sen, när hon drog hemåt, en extra lång runda med ett äldre par med en liten tax (av samma stöpning som Lilla Fröken Tax – mina hundar älskar den här lille hannen) där frun är väldigt pratglad och mannen håller på att utveckla alzheimers. Dem gick jag med en lång sväng – frun vill gärna prata, maken hennes går i sin bubbla och våra hundar busar så bra ihop.

75 minuters eftermiddagspromenad är inte vardagsmat, men det är FREDAG och mitt hus är nystädat och pyntat med fina blommor som jag fått från städtjejen (!) som säger att det är för att jag är så snäll 🙂

Lillebror och jag lagade orientalisk gryta och till den har jag druckit vin.

Mums. Det är fredag, vänner. Fredag.

Imorgon bitti är det träningsdag, och sen kommer farmor och farfar till fika och middag. De brukar dra hemåt ganska tidigt, så det blir nog inte så belastande.
Och hela söndagen är ett enda stort LEDIG. 😀

Måndag är en pausdag på jobbet, eftersom nye chefen är i Rom och besöker sin dotter från ett tidigare äktenskap. Med i släptåget har han sin son från sitt nuvarande äktenskap – och dessutom har han en son till, som nu är fem månader gammal men som är född i vecka 24 eller var det 26 – fruktansvärt mycket för tidigt i alla fall. Men barnet mår bra nu.

Men snick-snack , vad är måndag och tisdag när det är fredag? Ingenting.

Nu stundar kvällspromenad med trötta hundar, och sen ska jag lägga mig på min födelsedagspresent spikmattan och höra på ljudbok. Fredag. Som sagt.

Och det efter två glas vin.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

