Naturlig reaktion

Biverkningarna från dagens Skäggiga behandling var oväntade, men naturliga.

Inte bara nacken fick sig en omgång, utan också magen och diafragman. Med en välplacerad häl fick jag mig åtskilliga omgångar rakt in i magen, där mycket av min återhållna spänning sitter.

Diagfragman sträckte han genom att trycka underifrån, rakt upp mot revbenen.

Ditt jobb är att andas nere i magen, helt ner i underlivet. Slappna av, släpp halsen, släpp käkarna, släpp axlarna” sa han, gång på gång. Inte enkelt, minst sagt.

Och så fick jag en lektion i hur magen reagerar på stress, dålig sömn, fel mat, för mycket mat, för dålig mat, dålig matsmältning, för lite vatten. Och jag tog åt mig av allt – allt det han sa kände jag igen och inte minst kunde jag känna på min kropp hur rätt han hade i allt han sa.

Efter en timmes genomarbetande av framför allt mage, diafragma och rygg (också det vid lungorna) så var jag minst sagt mör. Och resten av dagen har jag fisit som en … ja, jag vet inte vad. Som en som har riktigt mycket luft i magen! Sen har jag ränt på toa mest hela dagen…

Plötsligt blev det väldigt logiskt med precis allt han sagt – igen.

Lyssna på kroppen, säger den ifrån så sluta pressa den. Och lär dig känna igen tecknen så du inte behöver gå över kanten varenda gång. Du har levt ett halvt liv på fel sätt, nu kan du leva resten av ditt liv på rätt sätt. Bara att sätta igång.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Naturlig reaktion”

  1. Det tar ett tag att lära sig att andas genom magen. Men det går. Själv förstår jag numera inte hur jag tidigare kunde andas högre upp

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

