Stämningen nu på jobbet

conversation

En kollega kontaktar på Skype mig med en fråga (hennes skrift är den mörkare blå, mot vänster).

Stämningen har lättat nånting alldeles otroligt sen Secret Service och jag flyttades under ny chef (jag har fortfarande inte hittat nåt passande namn åt honom – han får heta Långe T tills jag hittar på nåt bättre) och upp i ljuset och det stora kontoret där jag sitter bredvid den glada assistenten A.

Långe T och Secret Service – som sitter bredvid varann – diskuterar och är rätt högljudda. Faktiskt väldigt högljudda. Secret Service har ju alltid rätt, men nu har han fått motstånd och blir satt på plats – då blir han rasande, sur och väldigt TYST. Jag är tacksam att det är en person mellan mig och honom där vi sitter – hans dåliga energi räcker inte förbi trallande A, som är min granne höge chefens sekreterare (henne har jag skrivit om förut).

Det är en värld av skillnad mellan att ha en sur Secret Service som chef eller att ha honom som kollega. Jag föredrar absolut nuläget!

Och Långe T ger sig inte. Han har rätt, han har organisationen i ryggen och har tydliga order om att sätta Secret Service på plats. En av de saker som är till diskussion just nu är Secret Service’s arbetstider. Han kommer in klockan sex eller däromkring, sitter och läser tidningar och andra nyheter i ett par timmar, äter frukost och sen, när Långe T kommer, börjar han jobba. Tills han går hem klockan två ungefär. För att undgå rusningstrafiken.

Jag tänker i mitt stilla sinne på att jag inte har sett Secret Service jobba så här mycket förut. När han satt i vårt tvåmanskontor var han alltid 100% uppdaterad på dagens nyheter, pratade om sina resor och visade bilder titt som tätt. Och ordnade sina privata ärenden i telefon. Nu pratar han så gott som aldrig i telefon om inte någon ringer till honom.

Jag undrar jag, trallala, hur länge det här fortsätter. Hur länge Secret Service ids kämpa emot och simma uppströms.

Som tur är, så är det inte mitt problem längre. Hurra, hurra.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Stämningen nu på jobbet”

  1. Verkligen bra att de gjorde den där omorganisationen. Surkart är inte roligt umgänge!
    SS kanske inte trivdes särskilt bra med hur det var heller och gillar det här bättre än han tror nu, när han vant sig…

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

