Vila

Vila kan man göra när man blir gammal… Eller hur, Maria?

Fast jag kan ju börja ikväll, faktiskt. Istället för att träna så ska jag vila ryggen med lite matlagning, yoga eller stretch-övningar, ligga lite på spikmattan och ta det allmänt lugnt. Om det går! 😉

Onsdag morgon ska det knakas rygg hos en kiropraktor. Så får jag se om det är läge att träna eller ej efter den behandlingen.

Och hela nästa vecka är jag i London med grabbarna. Det går inte, det här. Jag får stress av att inte träna! 😉

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Vila”

  1. Om du får stress av att inte träna så kanske du borde fundera på det med. Hur kommer det sig? Är träningen en flykt ifrån tankar? Vardagen? Eller är det lite av det Lutheranska tänket att du måste göra något för att det ska räknas? Att det inte duger att göra ingenting? Jag läser aldrig ngt om att du legat på soffan en hel dag eller två (bortsett från en hundpromenad) och bara netflixat med ett glas vin i handen.

    Liked by 1 person

  2. Jag begriper ju inte mig på den där träningen, men dotterns hund gör. Nu när vi passar henne ett halvår så går det inte att fuska med ”träningen”, hon måste få springa i full fart varje dag för allt vad tygen håller annars går hennes hjärna i spinn.
    Totalt olik sin helsyster, Kulan, som har en helt annan livsfilosofi….
    Så olika men ändå så fina båda och så förtjusta i varandra.
    Dessutom har de så stor nytta av varandras totalt motsatta personligheter. De lyfter varandra i situationer hela tiden. Där den ena kommer till korta tar den andra vid.
    Nästan så jag blir tårögd vilken fröjd det är att leva med de två (och de gamla med självklart) 💕

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

