Lilla vitklädda tanten

Hon tittar på min rygg, ber mig lyfta det ena benet och sen det andra. Böja mig framåt och bakåt. Sträcka ut en arm medan hon trycker ner och lyfter upp medan jag ska hålla emot. Hon känner på nacken och längs ryggraden.

Ja, du har ett par kontoraxlar här” säger hon torrt och jag svarar som jag gör den Skäggige; att när jag gör nånting så gör jag det ordentligt.

Sen får jag lägga mig ner och hon trycker, masserar, använder apparater och vrider.

Fem minuter senare kan jag hålla emot hennes tryck med höger arm, den som alldeles nyss var pinsamt svag för en som har tränat crossfit tre gånger i veckan i fyra år.

Vad är det för fel på min rygg?” frågar jag, och hon svarar att jag har cervico thorakal syndrom, nånting jag har googlat men inte riktigt hittat den svenska beteckningen för. Än.

Nånting med att ryggfacetterna har satt ihop sig vid bröstbenet och därför gör det ont när jag andas, och nerver till min högra arm kommer i kläm.

Tänk på det som om du har stukat ryggen. Nu har jag lossat det som sitter fast men det går ett tag innan svullnaden i området ger sig”, säger vitklädda tanten, och hon lovar att det ska bli bra igen. Inte idag kanske, men redan imorgon eller i övermorgon borde jag märka en markant förbättring.

Återbesök imorgon.

London, here I come. Med ryggsäck! 😉

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Lilla vitklädda tanten”

Det tyckte jag - vad tycker du?

