Det finns en backe som heter Ruth

Där har jag tränat idag.

Det är ett ställe som vi alla älskar att hata. Fyrahundra meters seg uppförsbacke, därefter fyra olika arm-övningar, nerför backen och upp igen.

Fem kilometer har jag sprungit idag – inte illa för en som inte tycker om att springa. Och en massa arm-jobb; heller inte illa för en som har (haft) ont i rygg och arm. Som tur är har vitklädda tantens behandling igår gett resultat, och jag känner knappt av ontet längre.

Dock ser jag fram emot att vara i helt oskadad form snart igen, jag är skitless på att ta det försiktigt och lugnt och hoppa över övningar. Burpees till exempel – jag törs inte. Inte än. Och det är sagt av en som tycker att burpees är värre än Ruths backe.

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Det finns en backe som heter Ruth”

Det tyckte jag - vad tycker du?

