Stundande ensamkväll

För tusen år sen när Exet levde så hade jag varannan helg helt ledig, bara mig själv att ta hand om.

Minns att jag om fredagarna bara låg i soffan, tittade på TV eller surfade på nätet, gjorde INGENTING och gick och la mig tidigt.

Det var då det. 🙂

Ikväll blir det litegrann ensamkväll när Storebror drar iväg till fest och Lillebror går över till klasskompisen (den unge mannen, vars illaluktande kräkhink jag möttes av imorse i badrummet nere – han hade fått i sig för många öl när han och Lillebror satt hemma hos oss igår kväll. Jag märkte ingenting – jag sov.) vilket betyder att hundarna och jag får husera ensamma åtminstone en del av kvällen.

Jag tänker öppna en flaska vin, hitta en film (någon som rekommenderar nånting som man bara ”måste” se?), gå en tur med hundarna och krypa i säng i någorlunda human tid.

Jag minns knappt hur det var, de där lyxiga ensamhelgerna, när jag inte hade några ungar eller hundar hemma, bara tystnaden i Hönsgården och det lugna tempot alldeles för mig själv.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Stundande ensamkväll”

Det tyckte jag - vad tycker du?

