Sömnlös

Klockan är fem och här har jag legat klarvaken sedan tvåtiden. 

Då kom Lillebror hem tillsammans med en kompis. De bullrade in, lite småberusade, och jag vaknade av bullret i tron att Lillebror ensam kom hem och behövde hjälp. Det gjorde han, men inte med att spy eller klä av sig. Däremot att ordna en madrass till kompisen. 

Så småningom tystnade de, och somnade. 

Vid fyra bullrade det igen. Storebror ramlade in, också han berusad. Jag hörde honom gå på toa och sen lägga sig. 

En halvtimme senare var det någon som kräktes. Jag for upp och gick efter ljudet – i Storebrors rum. Där står ungen och – omtänksam som han är *host* – spyr ut genom fönstret. 

Jag gick efter en hink, fyllde en vattenkanna och sköljde fönster och fönsterkarmen och gick ut i trädgården för att skölja bort det värsta. Har man en gång sett sina hundar äta kräks så vill man gärna slippa den synen igen. 

Hoppas nu på några timmars sömn innan hundarna måste ut och kissa …  Men annars lär det inte bli nån vidare fart över Hönsgården den här söndagen…

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

8 reaktioner till “Sömnlös”

    1. Den goda modern har bara sköljt av fönster och fönsterkarm och delar av husmuren… Resten av kräkset ligger på terrassen – det ska den unge mannen få lov att spola bort alldeles själv, innan det torkar in!!! *urk*

      Liked by 2 people

  1. Åh herreguuuu det är alltså det där jag har framför mig….
    Minns en bekant vars son däckade i porten på väg hem. Hon som är typ 150 lång skulle försöka få upp sin biffiga tonåring på 180 upp tre trappor. .. fick ta grannen till hjälp. Får nog vara glad att jag bor längst ner.

    Gilla

  2. 🙂 Jag pratade med föräldrarna till han som kräktes hos mig i fredagskväll, och de påminde mig om den gången deras son hade druckit för mycket, somnat uppe vid bålplatsen och inte kunde flyttas. Det skulle fem människor till att få upp honom i en skottkärra så att hans föräldrar kunde skjutsa honom hem den gången… 😀

    Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

