Snökaos som inte blev snökaos

Det är alltid skönt när det utlovade snökaoset uteblir. Visserligen föll 8 cm snö över Hönsgården med omnejd, men nåt kaos blev det aldrig.

Storebror, som igår var helt klar till att skutta på cykeln och bege sig 5 km längs oplogade cykelstigar iförd barhuvud (dvs utan varken mössa eller cykelhjälm) och tunna gymnastikskor, skuttade inte alls upp imorse utan låg kvar i sängen med samma magont som han haft sen i onsdags kväll. Ingen skola idag till den unge mannen.

Tur i oturen, tycker jag.

Och jag jobbar hemma – delvis i förvissning om att tågen skulle vara drabbade av kaos – nu blev det inte så. Men det är skönt att sitta i Hönsgårdsköket och se ut över en kritvit, solskinande omgivning och tanka vacker energi till att klara helgen på. 🙂

Dagens äventyr begränsar sig till att ta mig till en bankomat och ta ut pengar till Städtjejen, som jag hoppas kommer hit senare idag. Hon härjar just nu hos Favoritgrannen, och jag är lite i osynk med om hon kommer hit eller ej. Det är ett oskick med städning varannan vecka när det helt plötsligt flyttas runt på veckorna. Så blir det kaos i min kontrollhjärna. Fast vad gör det om hundra år 😉

Nej, kaffe nu för att stärka mig inför telefonsamtalet med den australiensiske säljaren, som jag lovat prata med idag. Han är Säljare med stort S och jag gillar inte typen. Måste stålsätta mig.

Kaffe.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Snökaos som inte blev snökaos”

Det tyckte jag - vad tycker du?

