Tre flaskor vin senare gav jag upp

Det blir inget vin till maten den här fredagen.

Jag har öppnat och slängt tre flaskor vin, en från 2010 och två från 2009. Alla tre var brunröda, luktade ingenting och smakade inte gott. Så där så tungan krullar ihop sig sidlänges – jag tycker inte att vin ska smaka så 🙂 Och eftersom ingen vinkännare sitter vid min sida och kan säga mig emot så rök de ut, alla tre flaskorna med innehåll.

Maten är bara rester från gårdagens middag, och middagsgästen är endast jag själv, så det är inte så himla noga.

Det blir en ensam hundkväll ikväll. Ska bli skönt – och jag hoppas att jag får sova. Sist jag skrev nånting liknande så var det en värre spy-helg, bokstavligt talat.

Kvällens underhållning blir nog nånting i stil med att avfrosta frysen och borsta hundarna!

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

8 reaktioner till “Tre flaskor vin senare gav jag upp”

Det tyckte jag - vad tycker du?

