Idag är jag glad för att…

…det är lördag. Hela söndagen ligger framför mig med en massa tid över till att göra det som inte blev av idag.

Det som blev av idag var träningen – den prioriterar jag 🙂

Hundpromenaderna blev också av, dusch och hårtvätt men dessförinnan hundtvätt. Något som inte uppskattades synnerligt av de två fyrbenta. Ännu mindre uppskattade de eftermiddagens aktiviteter – som gick ut på att jag satt med en hund i taget och borsten i högsta hugg medan jag lät Netflix visa The Crown i bakgrunden. Lagom engagerande serie att borsta hundar till 🙂

Resultatet = de två ljuvligaste mjuka hundar man överhuvudtaget kan tänka sig. Och tack vare nytt schampoo så slapp jag den bedövande parfymen också; tänk att man nödvändigt ska tjoffa i tre liter parfym i hundschampoo. Hundstackarnas näsor ramlar ju av – om jag tycker att det stinker så måste de ju ha det hundra gånger värre. Men nu har jag skaffat parfymfritt ekologiskt hundschampoo – hurra. Förtunnas 1:17. Ekonomiskt och bra.

Snart är det dags för middag och sen lär kvällen gå åt till att göra ingenting.
Välbehövligt.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Idag är jag glad för att…”

  1. Här tvättas hundarna med såpa, sägs ha effekt mot fästingar med!
    Hundkamning på programmet för övrigt, varsin svart tuss som slapp hamna i min säng 😉

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

