Jag vill göra en ”streak” …

– det är ju så populärt nuförtiden. 😀

Varje dag vill jag göra fyra övningar som den Skäggige har visat mig. Och en som jag själv hittat. Övningar som är bra för mina axlar och höfter. Annorlunda övningar. Det här blir roligt, jag ser fram emot resultat när jag övat dagligen.

  • Stå på huvudet
  • Stå på händer
  • Stretcha musklerna under skulderbladet – liggandes på min arm
  • Stretcha armarna i olika former för plankor
  • Stretcha rygg och axlar – hängandes i min födelsedagspresent, pull-up bar’en

Dessutom en bonuspresent till min hjärna.

Daglig meditation tio minuter om dagen. Inte så mycket snicksnack där längre. Nu ska det handling till och inte så mycket tänk.

Nyligen tillbakakommen från en timmes föreläsning/behandling hos den Skäggige inser jag att det är det jag behöver. Tio minuters ro i hjärnan varje dag. Den tiden har jag i tåget, det är bara att komma igång – och nu har jag köpt abonnemang i den app som jag testat för ett bra tag sedan och tyckte väldigt mycket om. No more excuses där.

Låter en månad inte rätt rimligt, till att börja med?

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

7 thoughts on “Jag vill göra en ”streak” …”

  1. Duktig du är, jag provade stå på huvudet på gräsmattan för 10 år sedan, insåg att det var typ 10-15 kilo sedan jag gjort det sist (20 år…) och jäklar vad jag gjorde illa nacken. Numera skulle jag inte våga varken stå på huvudet eller än mindre händerna 🙂

    Gilla

    1. Stå på händerna är rätt riskfritt om man gör det som den Skäggige visade 1) mot en vägg och 2) i en ”trekant”. Jag knäpper händerna, lutar huvudet i dem. Sätter armbågar och huvud (pannan och huvudet, stött i händerna) i golvet och reser mig upp mot väggen. Sträcker hälarna och försöker släppa ”kryckan”, dvs. väggen, och stå rakt. Igår gick det i tre sekunder. 🙂
      Stå på händerna är betydligt svårare – men är det oöverstigligt att gå upp (mot en vägg) på traditionellt vis, så prova att gå upp ”baklänges” i en wallclimb. Stå i planka, gå med fötterna uppåt längs väggen och följ efter med händerna inåt, mot väggen. Gå upp med fötterna så långt det går, och kom ner kontrollerat igen, gåendes på väggen.
      ”Prøv det!” som man säger i Danmark 😀

      Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

