Nu fick jag huvudvärk

Jag var in på Skatteverkets hemsida för att se dommen för 2016.

Förra året fick jag tilbaka på skatten, en bra slant.

I år säger talet restskatt. Dryga 42.000 kronor. Chock.

Jag fattar noll. Jag har samma lön som förra året. Ungefär samma pension. Lika mycket i aktier, huset är lika mycket värt.

Jag får reseavdrag för att jag har längre till jobbet. Det borde räknas åt ”rätt håll”.

Men 42.000???

Jag har fått min inkomst uppskriven med en ordentlig slant – nånting med pensionsförsäkringen. Jag måste prata med dem. Med banken. Med Skatteverket.

Det var inte det här jag hade väntat mig.

Hjälp. Jag har inte 42.ooo kronor bara så där.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “Nu fick jag huvudvärk”

Det tyckte jag - vad tycker du?

