Det går bra

Min streak med stretch och meditation går bra. Tionde dagen igår, och jag fick bevis för att det har hänt nånting med min kropp; vitklädda tanten konstaterade att musklerna i mina axlar är mjukare.

Ha, tänkte jag, den dagen som den Skäggige säger det så tror jag på det… 🙂 Men visst kändes det bra att hon kände framsteg, det gjorde det.

Jag har reviderat mina övingar lite.

Det ursprungliga konceptet var: ”Stå på huvudet – stå på händer – stretch axlar – stretch armar – hänga. Meditera.”

Det har blivit till: ”Stå på huvudet. Stretch axlar. Stretch armar. Yoga – hunden, duvan,  kossan? – Gomukhasana :-D. Meditera.”

Stå på händer fungerar inte om jag ska göra det ensam, i alla fall om jag ska göra det traditionellt och slänga upp benen när jag sätter ner händerna och hamnar med ryggen mot väggen. Motsatt går det bättre, med magen mot väggen kan jag klättra uppför med benen, men då törs jag inte gå så långt in mot väggen som jag ”ska”. Kontentan är att jag struntar i att stå på händer 🙂 Jag gör den där ”kossan” istället, det är också bra för axlarna. Tänker jag.

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Det går bra”

Det tyckte jag - vad tycker du?

