Det regnar till träningen

Men regn är bara vatten, och vi brukar bli ganska smutsiga ändå – och alltid varma nog till att vi aldrig fryser.

Inte idag heller.

En tacksamhetens tanke tänker jag ibland, när jag inser att jag kan, jag orkar det här. Jag är inte först och inte starkast och inte bäst, men jag är med, jag fuskar aldrig och jag gör det så gott som dagsformen tillåter.

Med trasig axel får man ta det lite lugnt, så det gör jag. Fast idag var det mest ben…

Uppvärmningsrunda på 1.5 km
Diverse spurter, höga knälyft, bakåtspark, svänga med armar, ”bear crawl” och grodhopp

Sen programmet:

100 situps
90 jumping squats
800 meter löp
70 squats
60 walking lunges
500 meter löp
40 atomic situps
30 burpees – men jag gjorde änglahopp för att skona axeln
20 pushups  – mot ett träd, av samma anledning som ovan
10 pullups – fast jag hängde istället, i en minut

Klart. Slut.

Och slut var vi. Och leriga och blöta.

Men otroligt nöjda. Och nu kan jag titta på lördagsjoggarna utanför fönstret hela dagen och tänka att jag har gjort mitt. 🙂

 

 

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Det regnar till träningen”

  1. De rapporterade om regn överallt i Sverige på radion, men här strålar solen som bara den. Jag tackar för det ☀️

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

