Ledig dag – fast…

Trötta ben har jag efter träningen imorse.

Dessa trötta ben gick en promenad med hundarna efter att jag fått min frukost. Eftersom Lillebror sov länge och Storebror sov borta så var jag snäll och började inte dammsuga, utan åkte istället för att handla lite smågrejor och hämta paket. Medan jag var borta vaknade Lillebror (och ringde) och Storebror var på väg hem (jag ringde) och jag kunde hämta den senare vid tåget när jag ändå åkte förbi stationen på vägen hem.

Dammsugaren fick sig en svängom – fattar nån var alla dessa kilon sand kommer ifrån? *host* kan det vara hundarna tro *host*

På Facebook dök det upp en äldre modell glassmaskin, helt oanvänd, till priset 75 kronor. Jag som tänkt skaffa mig en glassmaskin länge tänkte att en billig äldre variant kan ju vara bra att öva mig på. Så det gjorde jag.

Gick med hundarna till kvinnan som sålde, tog vägen förbi kyrkogården för att se till Exets grav, planterade lite påskliljor och gick hem igen. På ännu tröttare ben.

Lillebror och jag lagade mat, middag åt vi alla tre och nyss fick sig golven ytterligare en svängom, jag tvättade samtliga golv och vattnet var kolsvart.

Planen för resten av kvällen… Jag har min streak kvar att göra. Meditera och stretcha. Det tar en halvtimme ungefär. Jag borde duscha och tvätta håret men det får jag göra imorgon istället. Kommissarien borde jag borsta. Om jag orkar och hinner. Och så är det kvällskissningsrundan.

Ledig dag? Herregud, ibland fattar jag inte hur jag hinner jobba och vara hemifrån 10 timmar varje dag.

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Ledig dag – fast…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

