Borta bra…

Måndag och tisdag har jag varit på lyxigt möte med jobbet. På en gammal gård alldeles vid havet, hålld i antik stil och proppad med konst och god smak – och med personal från himlen. Särskilt personalen i köket.

Vi har fått ljuvlig frukost, snacks till förmiddagen, en seriös omgång stenbitsrom (inte sönderfärgad orange eller svart!) och den läckraste biff jag ätit i hela mitt liv till lunch, nöttårta om eftermiddagen, till middag kammusslor, stekt and och nån svartvinbärschokladvanilj nånting till efterrätt. Dagen efter var det samma ljuvliga frukost fast med valfri form för ägg för dem som ville. Snacks igen – nya varianter, och sen en lunchbuffé med i särklass den godaste lax jag nånsin ätit – marinerad och glaserad med honung och ingefära, stekyta men sushikonsistens inuti. Och sallader, massor med fantastiska variarioner, potatissoppa, pajer, bröd, ost, efterrätt. Och så kött eller kyckling till dem som ville. Innan vi lämnade stället var det dags för kaka – igen! – och att jag rullade hem var visst inte nån överdrift.

Kvällsmaten hemma hoppade jag över…

Glada barn och överlyckliga hundar välkomnade mig när jag kom hem. Det kändes bra att ha sluppit tänka på att ungarna fått mat och hundarna gått sina promenader. Jag litar på ungarna, de kan ju. ❤

Själva mötet var bra. Trevliga kollegor och bra stämning. Till och med han som alltid diskuterar och sätter sig på tvären emot allt som föreslås var otroligt positiv och förklarade att det var det bästa mötet i den här konstellationen som han nånsin varit med till. Lite kul att vara med till att arrangera något sånt!

Min chef Långe T var väldigt nöjd, och Secret Service höll sig tyst, vilket var det absolut bästa han kunde göra.

Nu är det vardag igen. Eftermiddagsturen med hundarna tog 45 minuter – alla njöt! – och sen har jag tränat, vilket var välbehövligt efter alla intagna kalorier.

Tur att det inte är lyx jämt.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Borta bra…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

