Balans i dagens beröm

Jo, det var ju hos den Skäggige som jag skulle stå på huvudet.

Jag skulle visa honom hur jag gjorde min ”streak”, och tack och lov för honom, för han fick rättat till en del och dessutom övertygat mig om att jag är så otroligt bra på att stå på händer bara jag får det rätta underlaget att det inte alls finns nån anledning att hoppa över den övningen i min streak.

Mina yogapositioner påstår han är så vackra att man kan ta bilder av dem och använda i undervisningssammanhang, för jag gör dem helt perfekt. Säger den Skäggige.

Då rodnade jag av stolthet. 😀

Däremot fick jag inte alls beröm för min nacke. Som var låst. Igen.

Du har alltså missförstått nånting. Det här är INTE en tävling i hur låst man kan hinna bli på två veckor innan man ska i behandling igen. Den tävlingen har vi haft alldeles för många grenar av, och du har vunnit dem allihop. Gå hem och titta på dina pokaler nu och slappna av, och framför allt försök spänna av i nacken!!

När jag muttrade att jag verkligen försöker så mjuknade han. Han vet ju att jag försöker, jag försöker så mycket att det blir ytterligare ett misslyckande att inte kunna slappna av tillräckligt…

Axeln behandlade han också. Musklerna runt leder och ledkapsel är irriterade och spända. Så spända och så irriterade att de gör överjävulusiskt ont bara jag gör minsta lilla ”fel”. Nu har han masserat och lossnat så mycket som det går. Med tid går det över, lovade han.

När jag frågade om det är nånting jag INTE ska göra, så tittade han skälmskt på mig och log. ”Inga boxningskamper. Och inte lyfta tunga vikter i ytterpositioner – fast det är ju inte särskilt vanligt att man gör det ändå” sa han torrt, ”men annars får du göra precis vad du vill.

Och så låren. Dessa förbannade lår.

Ja, det är ju bra att du stretchar så mycket för du har du ju inte nånting emot att jag tar i ordentligt i dina ben”, sa han med sin kruttorra humor (eftersom han kunde märka att jag inte stretchat låren nästan alls) och när jag vred mig som en liten mask så tillade han ”Foamroller. Rulla tio gånger på varje ben. Framsida, sida, diagonalt. Då är det här borta på två veckor”.

Om nån av er provat att rullas på en foamroller så vet ni hur överjävligt ont det gör, bara framsida lår. Sidorna på låren ska vi bara inte tala om, och absolut inte diagonalt. Två veckor??? Två år kanske… Hu. Men jag är ju bra på att anta utmaningar, så på två månader med daglig rullning kanske man kan märka resultat? (Inte sagt att den Skäggige kan märka nån skillnad, men på mig gör det kanske lite mindre ont?)

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Balans i dagens beröm”

Det tyckte jag - vad tycker du?

