Otippat

Inte trodde jag att den här dagen skulle sluta med att jag röjde i skafferi och skåp, samt att jag rensat bägge badrumsavlopp.

Tjugo kilo säkert har jag burit bort. Gammalt mjöl, gamla kryddor, pasta, tomflaskor, kryddor i massvis. Hur mycket pengar jag slängt vill jag inte tänka på. Onödiga inköp som bara stått i åratal, trots att jag tycker att jag är rätt bra på att röja. Sist jag minns att jag gjorde det var när Exets kök tömdes och jag sorterade in alla hans matvaror i mina skåp. Men det är ju trots allt 1 3/4 år sen. Och kanske röjde jag mer hans varor än mina, jag minns inte.

Hursomhelst.

Mina trötta ben har uppskattat det relativt låga tempot. Hundarna har gett upp, och gått och lagt sig. De har insett att så länge matte härjar i kök och skåp så händer ingenting roligt.

Och tvättat har jag gjort, hängt tvätt, torktumlat och vikt tvätt. Evighetsmaskinen.

Och dessutom har jag suttit på bänken på Hönsgårdens framsida med en kopp kaffe, och njutit av vårsolen.

Det har varit en skön, skön lördag.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “Otippat”

Det tyckte jag - vad tycker du?

