What goes around comes around

Torsdagens plågor på massagebänken resulterade i att jag både torsdag och fredag la foamrollern till min stretchrutin. Torsdag gick bättre än fredag. Igår låg jag och nästan grinade. Tänk att det ska göra så inåt h ont att ligga på en rulle? Jag menar, hur stel och ostretchad kan man bli egentligen?

När vi svängde in på parkeringplatsen i skogen imorse och såg att det inte var vår pigga tränare som styrde oss idag men vikarie – en kille som älskar tuffa tag, OCR lopp (länk till det lopp jag sprang tillsammans med några av träningstjejerna ifjol), dödsmetallrock och som har som hobby att plåga oss 🙂 – så sa jag till tjejerna i bilen:

Åh, så skönt, det är T idag, då ska vi inte springa så mycket

Det säger jag aldrig mer.

Vi sprang 2.5 km till en gammal ruin, där vi tränade i brant uppförs- och nerförsbacke. Sprint till toppen, 1o armhävningar, sprint halvvägs ner, 20 walking lunges i brant nerförsbacke, springa 200 meter till en bänk där vi gjorde 10 dips, sprint tillbaka (nåja), 20 squats och sen uppför backen igen till toppen och armhävningarna.

Och springa 2.5 km tillbaka igen.

Död är ordet, sa Bull.

Om nån har ett par ben att låna ut de nästa tre-fyra dagarna och inte har andra planer än att ligga i soffan, så är jag mer än redo att byta ut mina.

Jag lär få ligga på den där jävla foamrollern resten av veckan så stel som jag riskerar att bli nu… :-/

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “What goes around comes around”

  1. Hur kommer det sig att du är så stel? Eller vad menar du med stel? Träningsvärk som gör att du är mindre böjbar eller allmänt stel? För om du kan, som du skrev om tidigare, göra yogaposer perfekt, så är du allt annat än stel. Och om du menar stel från träningen så förstår jag inte varför du inte skulle vara det med tanke på hur mkt du tränar.

    Gilla

    1. Ja, om jag det visste. Inte träningsvärk, det känns som en ömhet mer än stelhet. Jag kan förklara det bäst med en känsla, det känns som om jag sitter fast. Höften kan sitta fast, dvs. jag känner skillnad mellan höger och vänster som om nånting sitter fast. Samma i nacken, axeln…
      Det är också stelhet i att ”komma igång” – innan jag är uppvärmd. Då haltar jag och kvider!
      Sen är det ju vissa yogaposer som jag gör perfekt och inte andra… 😉

      Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

