Det är mycket minnen i de här dagarna

Mycket som jag hade velat dela med Exet och prata med honom om. Vår äldste son blir myndig. Två dagar innan hans födelsedag skulle Exet ha fyllt 53 år. En födelsedag som jag inte anar hur vi ska fira, men på nåt sätt ska vi markera den. Vi ska ut och äta sushi när Storebror fyller år, nästa fredag. Jag tror jag ska höra med ungarna om vi ska gå ut och äta på onsdagen också, bara för att Exet skulle ha bjudit oss på middag om han kunnat.

Jag skulle ha velat prata med Exet om hur han tänkt omkring Storebrors födelsedag och fest.
Jag skulle ha velat att han var där, som extrahjälp, som en vuxen som fanns till hands.
Jag skulle ha velat att Storebror fick ha honom där. En myndighetsdag med både mamma och pappa med.
Det är mycket jag skulle ha velat.

Och så är det plötsligt att det kommer upp ett minne på facebook.

En av arrangörerna till en bichon havanese-träff för fyra år sen la upp en bild som jag lånade. Exet älskade de träffarna. Att gå bland hundmänniskor, gosa och gulla med sina egna hundar och andras. Vara ute i skogen, ha ungarna med. Han var beroende av mig för att kunna komma med, som chaufför. Nånting som irriterade mig gränslöst då, nu skulle jag hjärtans gärna ha kört oss till alla världens hundträffar. Men det kan jag ju lova nu, nu är det så dags.

Här går vi i skogen. Jag i rött med det grå håret, Exet bakom mig. Brorsorna bredvid i blått. Hunden i mitten är syster till Kommissarien och Assistenten, från Kommissariens syskonkull.

Det finns inte så många bilder på oss alla fyra. Dem som finns är skatter nu. Det här är en av dem. Jag älskar stämningen i bilden. Det var en härlig promenad.

hareskoven_2013.jpg

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Det är mycket minnen i de här dagarna”

  1. Det är skönt att minnen ändå kan få ge en go känsla som man kan hålla fast i en stund och sprida i kroppen. Det ser jättemysigt ut tycker jag som ju också älskar hundlivet ❤
    (även om det ibland innefattar nattliga aktiviteter 😉

    Liked by 1 person

    1. Menar du med Exet? Ja, det gör jag. Det är tusen gånger lättare att prata med honom nu, när han är död. Medan han levde så kunde han ju svara sånt som jag inte ville höra… 😉

      Liked by 2 people

Det tyckte jag - vad tycker du?

