Inte den dag jag tänkt mig

Så nej, det blev ingen fest. Av detta kan Irrhönor lära sig att det är precis alldeles lönlöst att gå runt och oroa sig i onödan.

Men helt enligt planen hade vi farmor och farfar hit på middag, samt att farmor syster och hennes man också kom hit. Vi fick god mat och hade trevligt.

Nu börjar det närma sig sängdags och jag kan med gott samvete krypa i säng utan tankar på fest, fullt ös och en hel festlokal som ska stå ren imorgon bitti klockan tio. Det är inte helt fel, faktiskt.

Storebror är trött och lite frustrerad, men ändå avklarad. Han har fått förklara för vännerna att det inte är ett aprilskämt att festen är inställd – det var i och för sig en god joke… Men nej. Nu blev det som det blev.

Synd på hyran, som jag inte kan få tillbaka. Men äsch, skit samma.

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

