Nu ska här sovas

Både Storebror och jag verkar vara inne i riktigt dåliga sömncirklar.

För hans del tänker han testa med dels mer motion och dels en meditationsapp för att kunna slappna av.

För min del har jag köpt mig ett täcke av silke, som ska vara svalare än det sommartäcke jag numera använder under vinterhalvåret, och om sommaren bara använder lakan. Jag är så urbota less på att vakna av att ha det varmt så det finns inte.

Sömnappar och motion har jag också testat. Inatt låg jag och räknade ner från 1000 och hann hur långt som helst innan jag insåg att det här fungerar inte. Istället startade jag en ljudbok som jag hört förut, drog ner volymen och somnade inom en timme. Fast inte sov jag särskilt gott ändå.

Både Storebror och jag är lättare griniga idag – och då konstaterade han att det var då en himla tur att han ställde in festen. Och tillade att han är lättad och glad att han gjorde det, det var rätt beslut. Så det var ju skönt.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Nu ska här sovas”

Det tyckte jag - vad tycker du?

