Jag har bokat mig en tid hos min läkare…

Och med urusel timing så har jag lyckats omboka den Skäggige till samma dag. Om morgonen.

Dvs. jag kommer att vara mjuk och böjlig hos läkaren om eftermiddagen, och inte alls med den höft, nacke och axel som jag egentligen skulle vilja visa upp.

Fast målet med läkarbesöket är egentligen inte att någon ska känna på mina muskler. Jag vill vara säker på att det mekaniska – skelettet – är som det ska. Om jag ska fortsätta känna att dessa behandlingar är värda den tid, energi och pengar som jag lägger ner på dem, så vill jag vara säker på att det inte är nånting fel på höft, axel eller nacke som gör att jag kan fortsätta i eviga tider med behandling utan att nånsin bli bra. Eller i alla fall bättre.

Min träningskompis triggade mig. Hon har precis varit hos ortoped och fått veta att hon har artros i höften och har haft i många år. Och jag, jag har både mamma och mormor som fått nya höfter. Min skräck är att det är nånting sånt – men mitt hopp är att jag kan träna om inte bort så i alla fall hålla det borta längre.

Men jag känner att jag måste få veta. Det fungerar inte längre att gå och ha konstant småont och vara småstel, fixas hos den Skäggige bara för att känna att jag är tillbaka på ruta ett två veckor senare. Låt vara att han – den Skäggige – bedyrar att jag blivit tusen gånger mjukare sen jag började hos honom. Nånting jag känner själv också, visst, men jag känner också ontet.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Jag har bokat mig en tid hos min läkare…”

  1. Det låter klokt!
    Nu har jag ju bara hunden att jämföra med men vi kunde ju tränat livet ut för dyra pengar med henne och det hade ändå aldrig blivit bättre mer än för stunden.
    När skelettet inte var/är rätt så går det inte (för hennes del) att undvika smärta bara lindra för ett kort tag. Så även om omoperation känns fruktansvärt är alternativet ännu värre… hoppas att de intehittar något större fel på dig!!!

    Gilla

  2. Jag gick ju till en naprapat som efter 3 gånger sa nej – inget mer här. Det gör för stunden men inte mer. Han skrev sedan ett brev jag kunde ta med till läkaren – utifrån sin bedömning. efter operationen – ingen medicin, inget ont – ett nytt liv. Kolla upp det du – ortopeder är bra att prata med som kollar upp det och så en magnetröntgen. Lycka till!

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

