Detta fungerar för mig

Mittemellan den Skäggige och tant Doktorn (den förste träffade jag imorse och den andra ska jag till i eftermiddag) så kan jag i alla fall konstatera att den övning som beskrivs av naprapaten i videon ovan fungerar på mig. I alla fall någorlunda.

Vad har du gjort – din nacke är inte så hemsk som den brukar?” säger den Skäggige, varpå han konstaterar att dagens spänning i vänster sida ligger i stora halsmuskeln. Den lossar han, och nu har jag plötsligt fått giraffhals (känns det som) vilket är en befrielse. Ingenting som knastrar eller knäpper eller brakar. (Just nu)

Jag skickar också en tacksamhetens tanke till min nya vän, yogastolen.

Nu får vi se vad de säger hos tant Doktorn. Förhoppningsvis att det är hjärnspöken jag har med min höft, men som sagt, bättre att veta än att tro.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Detta fungerar för mig”

  1. Hoppas du fick bra besked fast dom måste väl magnetröntga för att se ngt i skelettet? Sa min ortoped som ville vara säker på att det är menisken som delas och inte artros

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

