Sabla unge

Storebror annonserade att han inte skulle vara hemma ikväll, utan vara på skolan och spela (alltså musik). Och att de skulle äta pizza där, så ingen mat tack.

Ett par timmar senare fick jag en video från en av träningskompisarna, som har en dotter i Storebrors parallellklass. ”Gissa vem jag är till konsert med?” och så en liten filmsnutt med en basist, en sångerska och en pianist som ser misstänkt lik Storebror.

Visst var det Storebror. Som spelar till skolans vårkonsert. En konsert som är öppen för alla, framför allt föräldrar och syskon. Men som jag inte visste om.

De var jätteduktiga” skrev träningskompisen.

Lite besviken är jag allt. Jag hade velat se honom spela – i hela hans artonåriga liv har jag aldrig upplevt honom spela något instrument. Men skit samma. Nu är det över och för sent. Kanske kommer det flera tillfällen.

Om inte, så har jag elva sekunder på film av Storebror vid pianot 😀

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Sabla unge”

Det tyckte jag - vad tycker du?

