Hur det blev

Det blidde inga hämtade hundar klockan halv fyra.

Tjejen i hundsalongen meddelade att hon inte var färdig, utan att hon tyckte att jag med gott samvete kunde hämta Storebror, åka till mötet med banken, och hämta hundarna efteråt.

Mindre stressande, påstod hon.

Jag vet inte jag.

Men så blev det. Mötet med banken var fantastiskt, jag tror att vi har välsignats med Danmarks bästa bankrådgivare. Hon är toppen. Storebror var jättenöjd och hon talade ett språk som han förstod så hans många pengar blev placerade på bästa vis. Alla nöjda.

Från banken åkte vi prick fem. Hundarna hämtades 17:20. Hemma 17:35. Storebror tömde bilen och ordnade mat till sig och hundar. Jag gick runt kvarteret med vovvarna för att vara säker på att de fick gjort det de skulle. 17:43 kom jag tillbaka – till en låst dörr. Och Storebror satt på toaletten på övervåningen, och där stod jag ute, utan nycklar.

Tack och lov för Favoritgrannen. Hon låste upp.

Jag bytte om på trettio sekunder, fyllde en flaska vatten och var klar 17:46 när tjejerna kom och hämtade mig till träning.

Gudskelov för träningen.

Där var Väninnan, som jag hoppats på skulle vara där. Så kunde jag berätta om min Lillasyster – det är så skönt att Väninnan vet. Hon har själv varit där – 2009 gick hon igenom samma resa som min syster ska igenom nu.

Många frågade vad som hänt. Det var skönt att berätta och ännu skönare att träna. Låta kroppen jobba så att hjärnan kan tagga ner.

Nu efteråt stundar mat och en promenad med fina, fina, fina nyklippta hundar.
Bild följer. ❤

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

