Inget annat än perfekt

mamma_aran_island

Mamma reste till den Gröna ön i onsdags, för att hälsa på min Lillasyster. I sällskap har hon sin bror och svägerska. Det är en resa som varit planerad ett par år, men eftersom pappa blev sjuk ifjol så blev det ingen resa då.

Nu är hon där.

Det är första gången min morbror och moster är på Irland, och de hade tusen ställen de ville besöka.

Mamma hade ett. Eller ok, två. Hon ville till min syster, förstås (och speciellt nu), och hon ville tillbaka till Aran Islands, där hon och pappa varit för några år sen.

Jag kan se på bilden som min moster skickat att nu är hon där. Och att hon njuter.

Dit vill jag också en dag.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Inget annat än perfekt”

  1. Världen är liten, min dotter som ju snart spenderar fyra månader i Skottland var på Isle of Arran för två veckor sedan!

    Gilla

      1. Nämen, det är ju nästan som här i trakterna där var och varannan plats heter likadant eller snarlikt!
        Fantasin var inte stor när det kom till namngivning tydligen… undrar vad Arran/Aran kan betyda?
        Utanför västkusten hade de i alla fall gemensamt!

        Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

