Min nacke sitter fast. Igen. Ingen överraskning precis

Jag har en tid nu på tisdag klockan åtta, jag tycker du ska komma då, om du kan” sa den Skäggige när han efter många långa minuter lyft sin armbåge från punkten i min nacke.

En stund innan hade jag känt hur nacken satt fast. Den Skäggige försökte vrida mitt huvud medan han masserade, men det gick inte. Det var helt låst.

Samtidigt kände jag av de punkter i huvudet där min huvudvärk suttit de här senaste dagarna. Ont, spänt, hårt. Både kroppen och knoppen har tagit mycket stryk sen förra söndagens besked om sjukdom och död.

Två saker ska du tänka på idag. Drick vatten, massor av vatten. Och djupandas. Vid vartenda andetag ska du försöka släppa spänningar, kontroll och bara slappna av helt.

Jag tänker att jag har så mycket i mitt liv som är bra och som jag är tacksam över. Två underbara (ibland!) ungar, mina älskade hundar, mina systrar och min mor, ett härligt hus, ett jobb som inte längre driver mig till vansinnets rand, jag har vänner både här och där och världens bästa grannar, motion som gör mig glad, jag har hittat meditation som ger mig en stunds vila i skallen varje dag. En sommarstuga att längta till. Och jag har den Skäggige till att hjälpa och påminna mig.

Lillasyster meddelade igår att operationen gått bra, så bra att hon måste påminna sig själv om att inte köra på i normalt tempo. Om tre veckor får hon provsvar och besked om eventuell ytterligare operation. Vi andas ut en stund, men fortsätter med att hålla tummar och tår.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Min nacke sitter fast. Igen. Ingen överraskning precis”

Det tyckte jag - vad tycker du?

