Antingen strunta i det eller gå igång med att städa.


I avdelningen ”när man bara inte orkar” finner man bakom en stängd dörr i Hönsgården en hemlighet.

Hemligheten är sorligt synlig for varje gäst, som träder in i våra gemak.

Det är hallen.

Hallen som är ett sammelsurium av grejor, skor, skräp, ytterkläder, nycklar, påsar, tidningar och som utstrålar ett ”städa-mig” som jag noga gömmer – genom att helt sonika stänga köksdörren och låter bli att tänka på eländet.


Inspirerad – eller avskräckt? – av dagens Annika så kan du väl säga till när du gör nånting åt ditt så kanske jag känner pressen och gör nånting åt mitt… (Pst, du behöver inte skynda dig)

Fri-fredag funderingar. Ett Danmark som gått i söndagsmode på en fredag.

Jag älskar Store Bededag.

Och så skiner solen. Det ni!! 🙂

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

8 reaktioner till “Antingen strunta i det eller gå igång med att städa.”

      1. Vänta bara! En dag står jag där med uppkavlade ärmar. Men jag ser problemet i hallen. Det är bra att ta foton.
        Du ser ut att ha möblemang som bara hamnat där utan att ha haft en tanke på egentlig funktion. Och jag saknar en vanlig hylla för hängning av kläder på galge. En mindre sådan och en hög 40 cm bred hylla med korgar i på sidan om till vänster. Ett rejält Skoställ med tre hyllplan under klädhyllan och endast skor som tillhör säsongen framme. Hjälmar på hatthyllan. Skåpet med lådorna behålls men betsad i en roligare färg. Inte en massa Olika träslag. Sedan hyllor ovanför dörr och ovanför hatthyllan med märkta korgar för förvaring av Saker som används mer sällan. Bakom kläderna på galge så får det finnas Krokar gör väskor.
        Hallen är det rum där första intrycket av huset kommer!

        Liked by 1 person

  1. Här kommer Ordning & Reda Maria och löser det hela. Jag tar till mig.
    Städade igår någorlunda. Alla vinterskor flyttades till överskåp. Ett gäng par utslitna för små skor (sonens) slängdes. Lollskis kvarglömda effekter samlades ihop för vidare transport till henne. Men det där med lådor för förvaring. Bra idé och skoställ…jag behöver ett sånt. Big time.

    Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

