Fyra väldigt långa meter

Man kunde annars inte tro att fyra meter var en så himla stor sak när det handlar om en flyttad plats i ett storrumskontor. Men oj, vilken skillnad det har gjort.

Idag är andra dagen för mig på ny plats (nu bredvid min Långe Chef och snett mittemot Secret Service) och med min tidigare bordsgranne Glada Assistenten inom synhåll men nu fyra meter bort.

Vi som tidigare pratat off and on mest hela dagen – om inte annat så bara glädje- eller frustrationsyttringar – har nu hamnat väldigt mycket för långt ifrån varann för att bara småprata. Det är lite synd.

Men förmodligen väldigt mycket mer effektivt för både henne och mig. Lite trist effektivt bara.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

5 thoughts on “Fyra väldigt långa meter”

    1. Det var hela tiden planen att vi skulle byta platser. Jag hamnade vid ett tomt skrivbord i januari när jag hamnade hos Långe T, och nu vill han ha sitt folk – vi blir snart fyra totalt – samlade. Det är ju ok.

      Gilla

    1. Visst är det så. Glada Assistenten och jag har varit duktiga på att låta varandra jobba – men det är klart att det pratas en del mellan varven.
      Nu blir det som sagt tystare och mer effektivt. Det är nog som det ska vara – längre bort än fyra meter sitter hon som sagt inte.

      Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

