Balsam för själen

Kristi himmelsfärdsdag. Den dagen när mitt seglarkompisgäng träffas och gör nånting.

I år var det tidig avgång. Strax efter nio var jag på plats, sen gick vi till bussen och åkte till kanotuthyrningsstället.

Hyrde fyra kanoter, två människor i varje.

Tyska K och jag var ett bra team. Hon hade aldrig paddlat förut, men fattade snabbt hur man gjorde, och jag satt baki och styrde.

Vi paddlade över sjöar, smala passager, genom tät skog, förbi svanar, igenom fågelsång och solskensstrålar. Under blå himmel och i en ljummen vind.

Åtta timmar var vi igång – vi paddlade femton kilometer ungefär med avbrott för en lång lunch, sen lämnade vi kanoterna och tog en taxi tillbaka.

Upptankad på lugn och ro och skönhet.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Balsam för själen”

Det tyckte jag - vad tycker du?

