En sång som satt sig i min hjärna

Ljusa nätter av Alberte Vinding.
Sjunger gör Danmarks Radios flickkör. Skeppet är det samma som jag tog bilder av häromdagen. Det låg vid kaj precis vid mitt kontor. 😀
Kören önskade besättningen välkommen hem på vackraste vis, och sången har tejpat fast sig i min hjärna. Värre sånger kan man ha i skallen, helt klart.
Lyse nætter
Tekst:  Alberte Winding, 1991
Melodi:  Aske Bentzon, 1991
1.
Nu kommer fuglene igen
Og lyset vælter pludselig ind.
Det kommer gennem gennem alle sprækker,
lyse nætter er tilbag’.
2.
Alt hvad der rørte sig blev gemt
da du var rejst var det så nemt.
Men hjertet ved godt, hvad det ønsker sig, at pynte sig for dig.
du er tilbag’, du er hos mig
du er tilbag’ med varme dag’, du er hos mig.
3.
Nu kommer lydene igen
og verden vælter pluds’lig ind
med parasoller og sandaler
bølger maler alt i sand.
4.
Jeg havde huset fuld af vind
og nye frugter båret ind.
Men hjertet ved godt, hvad det ønsker sig, at pynte sig for dig
du er tilbag’, du er hos mig
Du er tilbag’, med varme dage, du er hos mig.
Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

