Efterlysning: flera lediga dagar

Efter fyra dagars ledighet var det riktigt mycket måndag igår, och idag var en låååååååååååång dag med en del utmaningar.

Fast jag var till möte i mycket vackra lokaler – Köpenhamns gamla skytteförenings hus (link till bilder!) – med imponerade ”skyttetavlor”, en hedersbetygelse till föreningens medlemmar. En sköld eller vad man ska kalla dem, som placeras en bit bort i den enormt vackra trädgården och så ska medlemmen skjuta prick på tavlan. I huset satt massor med tavlor, några med kulhål i men sen sisådär hundra år tillbaka tillåts inte kulhålstavlor att sättas upp, så man gör två tavlor per medlem.

Hem kom jag efter äventyr med tågen (tack spårarbete som gör min dit- och hemväg en halvtimme längre varje väg) och en sväng förbi cykelhandlaren med Storebrors cykel, och undgick med nöd och näppe ÖSREGNET från helvete. Oj, så det vräkte ner i ca 15 minuter.

Samtidigt fick jag besked om att den festlokal vi hyrt två gånger – till Lillebrors sista skoldagsfest förra veckan och till avslutningsfesten om tre veckor – har gett oss straff för rengöring och oljud, och nu får vi inte hyra den igen, som vi räknat med. Kris – tre veckor till fest och ingen lokal.

Äsch. Det är fler som kan tackla det problemet än jag.

Jag drog en sväng med hundarna för att klara min hjärna, och sen iväg till intromöte på Storebrors gamla/Lillebrors nya skola, där Lillebror ska gå 10 klass till hösten.

En av klasslärarna visade sig vara en av mina träningskompisar 🙂 Hehe, no pressure Lillebror.

Hem – en snabb matbit och nu kvällspromenad med hundarna.

Kanske får jag tag i Lillasyster, kanske inte. Igår pratade vi en stund men hennes telefon dog mitt i samtalet. Lillasyster som ska opereras igen nästa vecka. Hela bröstet ska bort och full omgång med cellgifter och sen piller i minst tio år. Och i bara farten vill hon ta bort sitt andra bröst också, så hon blir helt platt.

Jag säger inte att jag förstår henne, för det gör jag inte. Jag förstår inte alls hur hun har det, så jag låter bli att verka klok och förstående, för det är jag inte. Jag blir bara så matt och trött och ledsen och förbannad på den jävla cancern som inte kan lämna oss ifred.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “Efterlysning: flera lediga dagar”

Det tyckte jag - vad tycker du?

