”Vad ska du göra i helgen?”

Åh, så himla skönt. Jag ska inte göra NÅNTING.

Sa jag till en kollega i fredags.

Fredag: Efter jobbet – jag kom hem fem och gick med hundarna först.

Ut och äta sushi med ungarna. Firade Lillebrors 12-tal (högsta betyg) i muntlig engelska examen.

Lördag: Träna. I ❤ burpees programmet. Totalt 160 burpees, två sprungna kilometer, 40 atomic situps och lite annat skojsigt. 😉

Brunch med ungarna.

Duschade och tvättade håret.

Handlade för nästan tusen kronor.

Röjde köket.

Tvättade och hängde tvätt.

Grillade bakad potatis och laxkotletter.

Körde till Roskilde med hundarna och gick 4-5 km i en stafett som Kræftens Bekæmpelse ordnat. Deltog i ljuscermonin – rörande – och på min påse stod #FUCKCANCER med stora bokstäver. Körde hem Väninnan och var hemma strax efter midnatt.

Antal steg den dagen: över 20.000…

Söndag: Arbetsdag med grannarna. Rensa ogräs på parkeringsplatsen och i häckarna, fylla säckar med ogräs och grenar, köra till återvinningen med skräp. Jobbade i flera timmar så att svetten lackade. Pratade och skrattade med grannarna. Härligt gäng.

Fortsatte hemma, klippte gräsmattan och rensade rabatter.

Fixade middag.

Krydda alla dagar med 3-4 hundpromenader på cirka en halvtimme per gång.

Detta är receptet på en lugn helg. Undrar vad jag gör egentligen när jag har mycket att göra?

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “”Vad ska du göra i helgen?””

Det tyckte jag - vad tycker du?

