Jo, jag lever

Det klär dig”, konstaterade den Skäggige idag när jag berättade om vad jag pysslat med den senaste tiden. Den extrema press och krishantering som jag har slängts ut i.

På jobbet, väl att märka.

Den energi du får av att hantera en kris som inte är din, den klär dig”.

  • Fixat fest åt Lillebrors klass och två parallellklasser
  • Varit frivillig (servicevakt på campingplats) under Roskilde Festivalen
  • och sist men absolut störst: hanterat cyber-attack på jobbet. Hela företaget utan datorer, anno 2017.

    Testa den som utmaning, bara för att… Hur får man ut ett budskap – ETT budskap, inte tusen rykten – till ett företag som finns över hela världen med cirka 120.000 anställda? Hur får man ut det budskapet utan datorer? När alla är tvungna att kommunicera via mobiltelefoner, och den server som innehåller alla kontakter (och som telefonen synkroniserar sig emot) stängs av, så att man inte har några telefonnummer lagrade i telefonen?
    Man improviserar.
    Jag har improviserat en del – och då har jag ändå ”bara” varit sekreterare (en av tre) i en av krisgrupperna.

Men jag ville bara ge ett litet livstecken i bloggen. Jag lever 🙂

Och har snart semester.

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

4 thoughts on “Jo, jag lever”

Det tyckte jag - vad tycker du?

